Kriz döneminde yatirim ve istihdam planlarini erteleyen tekstil ve hazir giyim devleri, 2010 ile birlikte bu projelerini uygulamaya basladi.
Zaman Gazetesi’nden Bayram Kaya’nin haberine göre geçen yili 160 milyon lira ciro ve 175 magaza ile kapatan Orka Group, 2011 de de yatirimlarina devam etme karari aldi. Bu yil içerisinde Giresun da bir fabrika daha açacagini açiklayan sirketin Yönetim Kurulu Baskani Süleyman Orakçioglu, bunun neticesinde 400 kisiyi istihdam edeceklerini söyledi.
Hazir giyim firmasi Orka Group, 2011 de yeni yatirimlara hazirlaniyor. Giresun da ikinci bir fabrika açacak olan sirket, yurtdisinda ise Romanya, Hindistan, Kuzey Irak ve Iran pazarlarina agirlik verecek. Dünyada Türk mali imajinin arttigina isaret eden sirketin Yönetim Kurulu Baskani Süleyman Orakçioglu, “ABD de Made in Turkey ibaresi tüketicilerin alimlarinda yüzde 92 lik bir oranla tercih sebebi.” diyor.
Süleyman Orakçioglu, gelecek planlari ile ilgili açiklamalarda bulundu. 2011 yilinda üretim ve magaza sayisini artirmalarinin yani sira egitim yatirimlarina da öncelik vereceklerini belirten Orakçioglu, “Degisen dünya ve gelisen pazarlar yeni olusumlari da beraberinde getirdi. Eger bu olusumda yer alacaksaniz, mutlaka egitime agirlik vermelisiniz. Biz grup olarak bu yili egitim yili ilan ettik. Ben dahil tüm grup çalisanlari egitim almaya basladi.
Tüm arkadaslarimiz yilda ortalama 100 saatlik egitime tabi tutulacak.” dedi. Geçen sene sektörün yüzde 17 lik bir büyüme göstermesine karsin, Orka Group ta bu oranin yüzde 55 e yükseldigini anlatan Orakçioglu, yeni yilda yurtdisi magaza yatirimlarina agirlik vererek büyümelerini sürdüreceklerini ifade etti.
Grup, önceki yillarda yurtdisinda franchise i tercih ederken bu sene kendi yatirimlariyla magaza açma karari aldi. Orka Group, geçen yil 9 ülkede toplam 14 yeni magaza açarken, yurtdisi magaza sayisini da 130 a yükseltti. Sirket, 2011 de de Romanya, Hindistan, Kuzey Irak ve Iran pazarlarina agirlik verecek.
DÜNYANIN EKSENI AFRIKA YA KAYDI
Yurtdisi yatirimlarinda cazip pazar arayislarinin sürdügünü kaydeden Orka Group un patronu, Afrika pazarina da sicak baktiklarini söyledi. Afrika ülkelerinin Türk yatirimcilari için önemli bir pazar haline geldigini aktaran isadami, bu kitaya distribütörlük kanaliyla gireceklerini belirtti.
Artik dünyanin ekseninin kaydigini ve bu olusumun orta sinifi yeniden güçlendirdigini vurgulayan Süleyman Orakçioglu, söyle konustu: “Gelir düzeyi yüksek olmayan ancak iyi giyinmeyi seven bir kesim tüm dünyada tüketimde agirlikli yer almaya basladi. Biz bu durumu 10 yil önce gördük ve D S Damat markamizi olusturduk. O yillarda bu girisimimiz yadirganmisti. Ancak piramidin üst kismi dar bir pazar. Oysa ortasi daha büyük ve genis bir alana sahip. Simdi ne kadar dogru bir adim attigimiz ortaya çikti.”
Orakçioglu, ayrica dünya pazarlarinda Türk mali imajinin giderek arttigina isaret ederek, “Bir zamanlar Türk mali dendiginde itibar görmezdi. Simdi durum degisti. ABD pazarinda ürünün üzerindeki Made in Turkey ibaresi tüketicilerin alimlarinda yüzde 92 lik bir oranla tercih sebebi. Bu çok önemli bir gelisme. Öyle ki Çin de bile üretilen bazi ürünlere, pazarda yer alabilmesi için Made in Turkey damgasi vuruluyor. Bu alginin üzerine gitmek lazim.” diye konustu