Dünya Turizm’inde söz sahibi olabilmek için master plan hazırlayan Giresun’un marka olabilmesi için yapılan çalışmalara hız verildi.
Marka Kent Koordinatörü Yrd. Doc. Dr. Metin Çelik Giresun için yapılan çalışmalar hakkında basın bilgilendirmesi yaptı.
Metin Çelik yaptığı açıklamada, ekibin çalışmalarına saha gezileri yaparak başladığı belirtti. Saha gezisinde, Şebinkarahisar Kaymakamı Avni Oral, Çanakçı Kaymakamı Mehmet Fatih Kara, Kovanlık Belediye Başkanı Mehmet Küçük, Yavuz Kemal Belediye Başkanı Abdullah Önal ve Görele Belediye Başkanı Ertuğrul Melikoğlu ile görüştüklerini aktaran Çelik, dört gün süren ilk etap saha çalışmaları çerçevesinde, Giresun Merkez, Zeytinlik Mahallesi ve Giresun Kalesi, Şebinkarahisar İlçesi Tamzara Köyü, Alucra İlçesi Boyluca Köyü, Kovanlık Beldesi Paşakonağı Yaylası, Çanakçı ilçesi Kuşköy’ü, Piraziz ilçesi Şeyhli mahallesi, Yavuz Kemal Beldesi Kulakkaya Yaylası ile Bektaş Yaylası’nın gezildiğini belirtti.
Metin Çelik, buralarda turizmciler ile birebir görüşüldüğünü, bu tur operatörlerin satın alabilecekleri paket programlar hazırlandığını ifade etti.
‘TURİZM SEYAHAT ACENTELERİNİN CİDDİ TALEPLERİ VAR’
Çelik, Giresun’un turizmde bir marka kent olabilmesi için gereken özellikleri fazlasıyla içerdiğini ifade etti. Giresun’un global turizm pazarında önemli bir destinasyon olabileceğini fakat bunun için öncelikle doğru hedef kitleye seslenmek gerektiğini söyleyen Çelik, “Giresun, Türkiye’de Turizm Marka Kent Stratejik Kalkınma Planı’nı hazırlamış nadir kentlerden biri. Şimdi ise sırada Giresun’un turizm marka değerlerinin paketlenip turizm profesyonellerine sunumu var. Bu alanda tecrübeli arkadaşlarımız ile beraber sahada çalışıyoruz. Turizm seyahat acentelerinden bölgemiz ile ilgili ciddi talepler mevcut. Bizler de bu talebe uygun paketler hazırlıyoruz.” dedi.
Marka Kent Ekibi’nin önümüzdeki günlerde de kıyı şeridindeki ilçeleri ve turistlik mekanları dolaşarak çalışmalarına devam edeceği bildirildi.