Birleşik Otomotiv İşçileri Sendikası (UAW), ABD genelinde bir dizi parça dağıtım merkezinde greve başladı.
ABD’de Otomotiv İşçileri Grevde
UAW’nin lideri Shawn Fain, maaş ve sosyal haklar konusundaki görüşmeler devam ederken yeni grevlerin General Motors ve Stellantis’e ait 38 tesisini etkileyeceğini açıkladı. Ancak bu hareket, UAW’nin görüşmelerde ilerleme kaydettiği Ford’u içermiyor.
UAW geçtiğimiz hafta üç otomobil üreticisine karşı grev ilan etti. Fain, grevin genişlemesinin onarıma ihtiyaç duyan müşterilere gecikmelere neden olabileceğini ve bu durumun otomobil şirketlerini yeni iş sözleşmeleri üzerinde anlaşmaya zorlayabileceğini belirtti.
Müzakerelerin bir güncellemesi sırasında Fain, “Şirketleri pazarlık masasına çekmeye odaklandık” dedi ve “Şu an oraya ulaşabileceğimize inanıyoruz, özellikle Stellantis ve GM’nin ciddi bir baskıya ihtiyacı olacak” şeklinde ekledi.
Anlaşmazlık, araba fiyatlarının artmasına ve ABD ekonomisinin yaklaşık yüzde 3’ünü oluşturan bu sektörde ciddi aksamalara yol açma potansiyeline sahip.
Grev, 15 Eylül’de üç tesiste yaklaşık 12 bin 700 işçiyle başladı. Anderson Ekonomik Grubu’nun tahminlerine göre, üç otomobil üreticisi şu ana kadar 500 milyon doların üzerinde kayıp yaşadı ve işçiler için 100 milyon dolardan fazla ücret kaybı da dahil olmak üzere 1,6 milyon dolardan fazla endüstri kaybına neden oldu.
Sendika, son grevin 20 eyalette yaklaşık 5 bin 600 işçiyi daha grevde birleştireceğini açıkladı.
Anderson Ekonomik Grubu’nun CEO’su Patrick Anderson, genişlemenin yeni otomobil üretimi ve mevcut araçların onarımı için tedarik zincirine önemli bir etki yapmasını beklediğini belirtti, “UAW’nin bu stratejisi, yalnızca tesis sayısını değil, aynı zamanda beklediğinizden çok daha büyük bir etkiye sahip olacak” dedi.