GÜNCELManşet

Ağrı Dağına Tırmanıp Giresun Çanakçı’ya Selam Yolladı

Giresun’un Çanakçı İlçesi doğumlu eğitimci Ertuğrul Oğuzhan Kıdıkoğlu (45) ve Oğlu Kağan Oğuzhan Kıdıkoğlu (15) hayalleri olan Ağrı dağına tırmanarak zirveden Çanakçı’ya selam gönderdi.

Türkiye’nin en yüksek dağı olan 5.137 Metre rakımlı Ağrı dağına tırmanmayı azimleriyle, zor şartlarda gerçekleştirip gece saat 02.00 sularında zirveye ulaşan baba oğul, Ağrı dağı zirvesine tırmanış gerçekleştiren ilk Çanakçı’ lılar olarak tarihe geçtiler.

Ertuğrul Oğuzhan sosyal medya hesabından yaptığı ilk paylaşımda ; Zirveye tırmanan ilk Çanakçı’ lılar olarak tarihe geçmek istiyoruz inşallah. Gece saat 02:00 de zirveye tırmanacağız. Yaşar Kemal 1950 de tırmanmış ve Ağrı Dağı Efsanesi romanını yazmış. 70 yıl sonra biz. paylaşımında bulundu.

Daha sonra sabah 08:00 suları paylaştığı bir videoda Ağrı dağı zirvesinden ilçesi Çanakçı’ ya selam gönderdi Ertuğrul Oğuzhan son paylaşımda; Ağrı Dağı zirvesindeyiz. Elhamdülillah zirveye ulaştık. Tarihe geçtik. İpsiz tırmandık. Ünlü dağcı Nasuh Mahruki’ nin arkadaşı İskender Iğdır buradan cehennem deresi mevkiinde ayağı kayarak uçuruma düşmüş. Zirvenin sağı solu uçurum. Zirvenin ismi Atatürk. Diğerleri Çakmak ve İnönü zirvesi paylaşımında bulundu.

Tırmanış hakkında kısa bilgiler veren Eğitimci Dağcı Ertuğrul Oğuzhan Kıdıkoğlu Oğlum Kağan Oğuzhan Kıdıkoğlu Yaşı 15 Ağrı Dağı na Gümüşhane dağcılık kulübü ile çıktık. 8 dağcı zirveye ulaştık. Oğlum Ağrı Dağina çıkan en küçük dağcı. Normalde yaş olarak çıkması yasaktı. Ayrıca 5
yıldır dağa çıkmakta yasaktı. Bizimle zirveye çıkan gruplar Amerikalılar, Ukraynalı grup, İsviçreli gruplar vardı.  2200, 3200, 4200 kamplarından sonra zirveye çıkılıyor. Gece 2 de yola çıktık, sabah 8 gibi zirveye ulaştık. Ağrı Dağı na ulaşan ilk Çanakcılılar olduğumuz için mutluyuz. Çocukluğumda Çanakçı Ortaokulunda okurken öğretmenim Nurcan Daştan’ın oku diye verdiği Yaşar Kemal in Ağrı Dağı Efsanesi kitabını okuyunca bu dağın zirvesine bir gün çıkacağım demiştim. 33 yıl sonra bu dileğim gerçekleşti. Çanakçı halkının tüm yükü zirveye çıkarken omuzlarımdaydı. Biz zirveye çıktık ama zor. Çok antrenman olmak gerekiyor.