GÜNCEL

BÖYLE OLUR GİRESUN BALIK AVI SEZON AÇILIŞI

Karadeniz fıkralarını aratmayan olaylar genelde Karadeniz’in şirin ili Giresun’da olur 1 Eylül Balık Avı yasağının bitmesi ve yeni sezonun açılışı için CHP’li Giresun Belediye Başkanı tören düzenleyince bir törende Giresun Valisi düzenledi.

Birlik ve beraberliğin hiç bir alanda sağlanamadığı Giresun’da Balık Avı yasağının kalktığı 1 Eylül’de düzenlenen törende Giresun Belediyesi ve Giresun Valiliği ayrı ayrı törenler ile Balıkçılara Vira Bismillah dediler.

Giresun Merkez’de bulunan Kumyalı Balıkçı Barınağında ayrı saatlerde gerçekleşen törenlere ilgi ise büyük oldu.

baliksezonugiresun

Giresun Belediye Başkanı Kerim Aksu, 1 Eylül’de başlayacak olan balık av sezonu öncesi Kumyalı Balıkçı Barınağı’nı ziyaret etti. Kerim Aksu, burada balıkçılarla birlikte çıktığı teknede yeni av sezonunu temsili olarak başlatarak, “Yeni av sezonunda tüm balıkçı kardeşlerimize bol ve Bereketli kazançlar diliyorum.” dedi.

Yeni balık sezonunun iyi geçmesini, bol kazanç olmasını ve emek veren insanların karşılığını almasını dileyen Giresun Belediye Başkanı Kerim Aksu, “Vatandaşlarımızın; balık iyi olursa, hava iyi olursa uygun balık yeme imkanları olur. Bu yüzden iyi bir sezon diliyorum. Ben balıkçı kardeşlerimize teşekkür ediyorum. Balığı bulmak, tutmak ve vatandaşa sunmak bir üretimdir. Tüm üreticilerin dostu olarak söylüyorum. Şimdi bu insanlar hava kötü olacak, ailelerinden uzak olacaklar. Her şeye rağmen bizlere balık ulaştırmak için yiyecek ulaştırmak için ellerinden geleni yapıyorlar. Ben hepsine tekrar teşekkür ederim. Bol kazançlar diliyorum. Şehrimize ve ülkemize hayırlı Uğurlu olsun.” diye konuştu.

Giresun Balıkçılar Kooperatifi Başkanı Şükrü Kalafat da “Sayın başkanımız, barınağımıza ayak basar basmaz yağmur başladı. Bu biz balıkçılar için önemli bir avantaj. Başkanımız ile birlikte sezon açılışını yaptık. Zaten başkanımız her zaman bizimle. Sürekli yanımıza gelip gidiyor. Ayağı da Uğurlu geldi, yağmur ile birlikte geldi. İnşallah bizim için Bereketli bir sezon olur. Allah utandırmasın.” şeklinde konuştu.

Konuşmaların ardından, balıkçı teknesinden inen Başkan Kerim Aksu, daha sonra ağ Ören üreticilerle de bir süre vakit geçirdi. Kerim Aksu, burada balık ağı örerek üreticilere eşlik etti. Daha sonra kooperatif binası önünde balıkçılarla birlikte fotoğraf çektiren Başkan Aksu, burada balıkçılara yağmurluk ve şapka dağıtarak, Bereketli kazançlar dileğinde bulundu.

giresunvalisibaliksezonu

Daha sonra Giresun Valisi Hasan Karahan Giresun Kumyalı Balıkçı barınağına gelerek yeni sezonun açılışını gerçekleştirdi, balıkçılara hayırlar diledi;

Giresun Valisi Hasan Karahan, denizlerde av yasağının 1 Eylül’de sona erecek. Yeni avlanma sezonunun hayırlara vesile olması temennisinde bulunan Vali Hasan Karahan, “Balık neslinin kurumasına fırsat vermeden bu denizlerden en Bereketli bir şekilde faydalanmalarını istiyoruz. Hassasiyet göstermelerini istiyoruz. Biz de elimizden gelen desteği gösteriyoruz. Denetimlerimize devam edeceğiz.” dedi.

Kumyalı Balıkçı Barınağı’ndaki balıkçıları ziyaret ederek onlarla bir süre sohbet eden Vali Hasan Karahan, Milletvekili Mehmet Geldi ile birlikte ‘Vira Bismillah’ diyerek, balıkçı teknesinin pruva kısmında bulunan yangın çanını çaldı. Vali Hasan Karahan, bir müddet kaptan koltuğuna geçerek tekne sahibi ve kaptanı Ahmet Eyüpoğlu’ndan bilgi aldı ve tekneyi kumanda etti.

Sembolik bir açılış yapıldığını belirten Vali Hasan Karahan, şöyle dedi: “Balıkçılarımız vira bismillah diyerek, Karadeniz’in Bereketli sularına ağlarını salacaklar. İnşallah balıkçılarımıza bol Bereketli kazançlar diliyoruz. Halkımıza ucuz balık yedirmelerini diliyorum. Balıkçılarımızın pek çok sorunu var ama çözülemeyecek gibi değil. Buradaki balıkçı barınağının yenilenmesi gerekiyor. Gerekli notlarımızı aldık. Bunun dışında balık hali sorunu var. Balıkçılarımız balıkları pazarlamak istiyor. Bu, belediyenin işi ama biz de elimizden geleni yapacağız. Balık sağlıklı, zihni açıyor. Bu vesileyle Giresunluların balık ürünlerine ilgi göstermesi gerektiğini sizlerin vasıtasıyla hatırlatıyoruz.”

Törene; Cumhuriyet Başsavcısı Abidin Bozkan, vali yardımcıları Bekir Erkök ile Yüksel Çelik, İl Genel Meclis Başkanı Osman Öden, Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürü Muhammet Angın ile bazı müdürlük yetkilileri, Giresun Yurt Müdürü Mustafa Kahya, AK Parti Merkez İlçe Başkanı Çetin Çakıroğlu’da hazır bulundu.