GÜNCELManşetSON DAKİKA

Cahit Akdoğan Yazdı; Giresun’da Kantar Neyi Tartıyor?

Ülkemizde 41 ilde 102 Karayolu Denetim İstasyonu bulunmaktadır.
Bu istasyonlarda karayolları taşımacılığına konu olan her türlü faaliyetin ilgili mevzuata uygunluğu ile araçların tonaj ve boyut kontrolleri yapılmaktadır.
Ordu, Giresun, Trabzon ve Rize Sahil bandındaki karayolunda, sadece ilimiz sınırları içerisinde Düzköy Mevkiinde çift taraflı denetim istasyonu bulunması Giresun bu kadar şanslı mı? (!..) sorusunu akıllara getirmektedir.
Bu adaletsiz durum, Giresun’daki ticari araç sahipleri ve sürücüler arasında huzursuzluğa sebep olmaktadır.
Kantara takılmak istemeyen ağır tonajlı araçlar, Armelit yolunu kullanarak kantar engelini aşmaktadırlar. Bu nedenle Armelit yolu sık sık bozularak köstebek yuvasına dönüşmektedir.
Trabzon-Gümüşhane karayolunda bulunan 2 denetleme istasyonunda ne tesadüftür ki ! her ikisi de Trabzon çıkışından Gümüşhane’ye gidiş yönüne kurulmuştur. Gümüşhane’den Trabzon’a gelişte ise kantar yoktur. Adı geçen güzergahta, yaşanan olumsuzluklar nedeniyle geç de olsa denetleme istasyonu yapımına başlanmış olup, faaliyete geçmesi beklenmektedir.
Karadeniz Bölgesi’nde en kaliteli kum, çakıl ve malzeme Harşit Vadisi’nden çıkmaktadır.
Düzköy’de kurulan kantarın aslında Görele sınırları içerisinde kurulması planlandığı, fakat Harşit Vadisi’nden kamyonların standartların üzerinde malzeme taşımasına fırsat tanınması amacıyla Trabzon lobisinin devreye girerek kantarı Düzköy’e kurdurtulduğu kamuoyunda yüksek sesle dinlendirilmektedir.
Pandemi döneminde Harşit Vadisi girişine kurulan seyyar kantar da, kısa bir süre çalışmış,
fakat daha sonra apar topar kaldırılmıştır.
Giresun-Trabzon Karayolunun Harşit Çayı’nın doğusunda bulunan bölümünün, batısındaki yola göre daha erken bozulduğu, bunun sebebinin ise ağır tonajlı kum, çakıl ve malzeme taşıyan kamyonlarından kaynaklandığı iddia edilmektedir.
Giresunlular her zaman devletin kurallarına uymuş ve uymaya da devam edecektir. Ama Giresun’da kuru lupta komşu sahil illerde kurulmayan kantarın kurulmayış sebebini de merak etmektedir.
Milli servetimiz olan karayollarının korunması ve trafiğin daha güvenli olması açısından, Karayolları Denetim İstasyonlarının sadece Giresun’da değil, sahildeki komşu iller, hatta tüm illerde kurulmalıdır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.