Giresun Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü, 2023 yılında, yapılan tadilat sonucunda yeni konseptiyle hizmete girmişti.
Koridorları pırıl pırıl, camları tertemiz, masaları düzenli…
Ama ne hikmetse bu konseptte tuvaletin durumu ihmal edilmiş.
Dönemin il müdürünün makam odasının arkasına gizlice banyo yaptırma girişimi vardı. Basına yansıyınca ne oldu? Şak diye iptal edildi.
Fakat bugün gelinen noktada daha vahim bir tablo var: Müdürlüğün tuvaleti tam bir rezalet.
Tavan parçalanmış, yan duvarlar patlamış, adeta savaştan çıkmış gibi…
Ve en vahimi: üst kattaki tuvaletten pis su damlıyor.
Evet, yanlış okumadınız. Pis su!
Personel tuvalet ihtiyaçlarını alt veya üst katlardaki tuvaletlerde gidermek zorunda kalıyor.
Bu tuvalete giren vatandaşlar ise, şaşkına dönüyor ve neye uğradığına şaşırıyor.
Kafasına pis su damlayan vatandaş, tuvaletten koşarak kendini dışarı atmak zorunda kalıyor.
“Müdürlüğün içerisi beş yıldızlı rezidans gibi; tuvaleti ise metruk bir binanın tuvaleti gibi” diye serzenişte bulunuyorlar.
Şimdi herkesin merak ettiği soru şu:
Bu tuvalet dahil, kamu binalarında yapılan onarımlar, niye bir iki yılda dökülüyor, bunun sorumluları kim?
Makam banyosunun haberi çıkınca anında iptal edildiği bir kurumda, vatandaşın kafasına pis su damlatan tuvalet sorununun hâlâ çözülememiş olması gerçekten düşündürücü.
Yeni il müdürü geçen yıl koltuğa oturdu. Bu rezalete ne zaman el atacak?
Modern makamlar, modern odalar, modern sunumlar…
Bunların hepsi tamam da…
Ama ihtiyacı giderebilecek hijyenik bir tuvalet hâlâ yok!
Ve kimse kusura bakmasın:
Bu tuvalet bu hâliyle; ne müdürlüğe ne Valiliğe ve ne de Giresun’a yakışıyor.
Cahit Akdoğan Yazdı; Modern Müdürlüğün “Berbat Tuvaleti”
0
43

43
