Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Giresun Milletvekili, Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Başkanlık Divanı Üyesi Elvan Işık Gezmiş 16 Eylül 2024 gününden itibaren 50 kapanacak olan Ordu-Giresun Havalimanını meclis gündemine taşıdı.
Giresun Milletvekili Elvan Işık Gezmiş, Ordu-Giresun Havalimanı’nın 16 Eylül’den itibaren 50 gün sürecek kapatılma kararına tepki gösterek, bunun büyük bir mağduriyete yol açacağını ifade etti.
Ordu-Giresun Havalimanı’nın, Temmuz ayındaki yolcu ve uçak sefer sayısıyla tüm zamanların rekorunun kırıldığına dikkate çeken Elvan Işık Gezmiş, kapatılma kararının yeniden gözden geçirilmesi gerektiğini savundu. Elvan Işık Gezmiş, “Devlet Hava Meydanları İşletmesi, geçtiğimiz Ekim ayında da bir duyuru yaparak havalanının aynı gerekçelerle 12 gün kapanacağını duyurmuş ve Kasım ayında bu uygulama yapılmıştı. Aynı durum yeniden gündemde ve bu kez yoğun sezon aralığı tercih edilmiş durumda. Bir sorun var ise elbette giderilmeli ancak vatandaşın mağduriyeti dikkate alınmalıdır. Söz konusu karar yeniden değerlendirilmeli ve havaalanı aksamadan hizmet vermelidir” dedi.
GİRESUN MİLLETVEKİLİ ELVAN IŞIK GEZMİŞ’TEN BAKAN URALOĞLU’NA 5 SORU :
Milletvekili Elvan Işık Gezmiş, konuyla ilgili olarak Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun yanıtlaması istemiyle Meclis’e soru önergesi sundu.
– Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü’nce yapılan duyuru kapsamında Ordu-Giresun Havalimanı’nda yapımı devam eden PAT Saha Onarımı ve Apron Genişlemesi İşi’nin kapsamı neleri içermektedir. Söz konusu onarım neticesinde sefer sayısındaki yetersizlik, uçuş iptalleri vb. sorunlara çözüm olacak mıdır?
– Ordu-Giresun Havalimanı’nda yapılacak olan bakım onarım çalışmasının yolcu trafiğinin daha az olduğu bir dönemde yapılmamasının sebebi nedir? Bu konuda vatandaşların yaşayacağı mağduriyet, hava trafiğindeki aksaklıklar dikkate alınıp, değerlendirilmiş midir?
– Ordu-Giresun Havalimanı’nın16 Eylül 2024 tarihinden itibaren 50 gün süreyle iniş ve kalkış trafiğine kapatılma kararı hangi kriterler doğrultusunda belirlenmiştir? Bu karar alınırken geçmiş yıllardaki ağustos, eylül ve ekim aylarındaki yolcu sayısı istatistikleri göz önünde bulundurulmuş mudur?
– Ordu-Giresun Havalimanı’nda yapımı devam ettiği belirtilen PAT Saha Onarımı ve Apron Genişlemesi İşi’nin, havalimanı faaliyette iken sürdürülmesi mümkün değil midir? Böylelikle yaşanacak mağduriyetin ve havalimanının işlevsiz kılınmasının önüne geçilemez midir?
– Ordu-Giresun Havalimanı’nın16 Eylül 2024 tarihinden itibaren 50 gün süreyle iniş ve kalkış trafiğine kapatılacağı kararını yeniden gözden geçirmeyi düşünüyor musunuz?