Uncategorized

Esref Karaibrahim Mecliste Konustu

Giresun Milletvekili Esref KARAIBRAHIM’ in 24.06.2010 tarihinde Meclis Genel Kurulunda yapmis oldugu konusma:


Sayin Baskan, degerli milletvekilleri; 499 sira sayili Karayollari Genel Müdürlügü Teskilat ve Görevleri Hakkinda Kanun Tasarisinin 33 üncü maddesi (ç ) bendinde söz almis bulunuyorum, yüce Meclisi selamliyorum.

Bu tasariyla, kanunun, geliri artirma amaçlandigi görülmektedir fakat asil kayginin kurumun hizmet götürmekte yasadigi sikintilari nasil giderecegi üzerine olmasi gerektigini düsünüyorum. Hatirlanacagi üzere Danistay 13. Dairesi, Özellestirme Yüksek Kurulunun 19/04/2008 tarihli ve 2007/25 sayili kararinin yürütmesini durdurmustur.

 

Danistay’in 04/08/2008 tarihinde oy birligiyle almis oldugu karar ile otoyollar, köprü ve bunlarin üzerindeki tesislerin özellestirmesi sürecine dur denilmistir fakat yarginin verdigi kararin üstesinden gelme düsüncesi Hükümetin Karayollari Genel Müdürlügünün Teskilat ve Görevleri Hakkinda Kanun Tasarisi ni Genel Kurula getirmesine vesile olmustur.

 

Tasarinin 33 üncü maddesinin tümü ile 6831 sayili Orman Kanunu nda yapilan düzenlemeleri kapsamaktadir. Bu maddenin karayollarinin teskilat ve görevleriyle ilgisi bulunmamaktadir. Yine de belirttiginiz gibi bu maddenin tasari metninde olmamasi gerekli diye düsünüyoruz.

Ayrica görüsmeyi bekleyen 239 sira sayili Erisme Kontrollü Karayolu Kanunu geri çekilmis ve Karayollari teskilatini düzenleyen kanunla birlestirilerek is daha karmasiklik içine sokulmustur.

Büyük bir gelir kaynagi olarak görülen otoyollarin gelir kaybina neden olacagi, bir defa daha baska bir sorunlari da beraberinde tasiyacagi muhtemeldir.

Diger altin degerindeki kurumlarimizda yasanan sorunlarin benzerlerini yasacagimiz bir süreç bu kanun yasalasmasindan sonra hayata geçirilecektir.

Yine tasarinin temel hareket noktasi olarak 5018 sayili Kanun hükümleri çerçevesinde genel bütçeli bir kurulus olan Karayollari Genel Müdürlügü bu tasariyla özel bütçeli kurum hâline getirilerek yukarida bahsettigim üzere kurumsal sorunlarin, özellikle çözüm bekleyen sorunlarin yenilenerek artacagi ve yeni sorunlar doguracagi düsüncesi tasimaktayim.

Bunun için diger deneyimlere bakmak yeterli olacaktir. Tasarida yer alan personel atamalari ve bunlarla ilgili düzenlemelerin yeni bir kadrolasma amaci tasidigi da muhakkaktir.

Bazi küçük kelime degisiklikleriyle dahi birçok kadronun bosaltilmasi saglanmakta ve konunun idari mahkemelere tasinmasi da engellenmektedir.

Yeni SEKA larin, yeni Tekellerin yasanmasi, artik bu ülkenin sikintilarini gidermek bir yana var olan sorunlari derinlestirmektedir.

Özellestirme süreciyle amaçlanan komu yarari ilkesi nasil gerçeklestirilecektir, bunun izah edilmesi gerektigini düsünüyorum.
Ayrica, Karayollariyla ilgili bir de anlatmam gereken bir olay vardir. Karadeniz sahil yolu yapildi -herkese tesekkür ediyoruz, emegi geçen herkese- ama sehir içi geçislerinin bir bilmece gibi oldugunu düsünüyorum.

Mesela size bir örnek vermek istiyorum. Giresun içinde ilk önce bir kavsak aradi. Bölünmüs yoldan Giresun a giris için kavsak yeri arandi, en sonunda bulundu ama ilginçtir Giresun a gelenlere sesleniyorum, milletvekillerine sesleniyorum: Yaninizda bir Giresunlu olmadan bu kavsaga girmeyin, yoksa çikamazsiniz, tam bir bilmecedir bu kavsak. Üzerinde çok sik kazalarin oldugu, insan kayiplarini yasadigimiz bir kavsaktir. Bu da yetmemis gibi, bu kavsagin Giresun a girisini yaptik ama ondan sonrasini biraktik. Yani sehrin içinde kamulastirmamiz ya da buralarda yikilacak yerler vardi, kamulastirmamiz gereken yerler vardi, bunlari yapmadik. Kavsagin sehre girisi de bir sorundur. Toplama yollari bölünmüs yollara kattik ve böyle uygunsuz bir kavsak meydana getirdik. Sayin Bakanim da o konuyu çok iyi biliyor. Kendisi orayi inceledi.

Tabii,  Sayin Bakana baska bir sey hatirlatmak istiyorum: Sayin Bakanim Sebinkarahisar a geldiniz, Sebinkarahisar Meydani nda 2009 yilinda su sözü verdiniz, Sebinkarahisar halkina tüneli yapacaginiz sözünü verdiniz. Burasi neresidir? Sebinkarahisar, Alucra ve Çamoluk bizim iç ilçelerimizdir. Kar yagdiginda buraya ulasim yoktur. Yani düsünebiliyor musunuz, ilçeler düsünün kendi iliyle iletisim kuramiyor, oraya gidemiyor ama baska illere gidebiliyor. Böyle üç tane ilçemiz var. Buraya tünel sözü verdi Sayin Bakan. Herhâlde bunu da yapacaktir diye düsünüyorum. Ama soru önergelerimizde, Bakana verdigimiz soru önergemizde “Planlaniyor” diyor. 2004 te planlaniyor, 2007 de planlaniyor, 2009 da planlaniyor. Herhâlde bu seçimde de planlanacaktir.


Sayin Giresun milletvekillerimiz, Grup Baskan Vekilimiz de sik sik meydanlara çikarak,sik sik Giresun da meydanlara çikarak bunun yapilacagini söz veriyor. Kendisi de zaten Alucra ilçemizdendir. Sebinkarahisar ilçemizden de milletvekillerimiz var burada. Bu tünelin acilen yapilmasi gerektigini düsünüyorum.

Tabii bizim için, Giresun için, Karadeniz için, Ordu ile Giresun için olmasi gereken bir baska konu da ORGI dir, hava alanidir. Iki il, Giresun ve Ordu birbirine çok yakin illerdir. Yani büyüksehirleri düsünün, sanki birbirinin mahallesi gibidir, iki mahalle gibi birbirine yakindir. Buraya bir hava alani için bunu da 2004 te sayin milletvekillerimiz, AKP milletvekilimiz, Giresun meydanlarinda, 2007 de, 2009 de sik sik gündeme getirmelerine ragmen hâlâ planlamakta. Bu, bizim için, Karadeniz için, Giresun ve Ordu için olmazsa olmazdir.

Eger bu hava alani yapildiginda Giresun un ekonomisi de düzelecektir diye düsünüyorum.
Tabii bir seyi atladim diye düsünüyorum.

Bu erisme kontrollü yani, otoyol dedigimiz yollarin kenarlarinda yapilacak bu tesisler milyonlar dolarlarla söz konusudur. Fakir gureba edebiyati yapan AKP lilere… Evet, bu edebiyati yapan arkadaslarimiza sesleniyorum, iktidarimiza sesleniyorum. Bunlar kimlere verilecektir? Bunu da takip edecegiz diye düsünüyorum. Beni dinlediginiz için hepinize tesekkür ediyorum.

 


 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.