FINDIK

FINDIK’TA FERRERO DEĞERİN ADI OLUYOR

Ferrero Grubu 7. Global Sürdürülebilirlik Raporu; “Değer Yaratmak İçin Paylaşılan Değerler”i İstanbul’da gerçekleştirilen bir etkinlikle açıkladı.

Raporun sunumu için düzenlenen panelde, yüksek kalite ile fındık üretiminde sürdürülebilirliğin sağlanmasını hedefleyen Ferrero Değerli Tarım Projesinin detayları paylaşıldı.

Türkiye’ye katkılarını çeşitli çalışmalarla sürdürdüklerini belirten Ferrero Türkiye Genel Müdürü Azmi Gümüşlüoğlu, “Sosyal sorumluluk projelerini temel iş stratejilerimizin önemli ve ayrılmaz bir parçası olarak görüyor, projelerimizle üreticiden tüketiciye her aşamada projeler yürütüyoruz. Türkiye için üretiyor, Türk Fındığının en büyük elçisi olarak Türkiye için değer yaratmaya devam ediyoruz” dedi.
İtalyan Başkonsolosluğu Venedik Sarayı’nda yapılan resepsiyonda; Ferrero Grubu CEO’su Giovanni Ferrero’nun önderliğinde, sosyal sorumluluk stratejisinin iki ana teması olan insan ve dünya odağında gerçekleştirilen faaliyetler, taahhütler ve hedefler açıklandı.

Resepsiyona; İtalya’nın Ankara Büyükelçisi Luigi Mattiolo ve Ferrero Türkiye Onursal Başkanı eski Ankara Büyükelçisi Carlo Marsili de katıldı.

Ferrero Türkiye Genel Müdürü Azmi Gümüşlüoğlu, Ferrero Fındık Türkiye Genel Müdürü Stefano Gagliasso ve Uzman Diyetisyen Banu Topalakçı Salman panelde söz aldılar.
Türkiye’nin gerek üretim gerekse hammadde açısından Ferrero Grubu için stratejik önemini vurgulayan Azmi Gümüşlüoğlu, “Sosyal sorumluluğu temel iş stratejilerimizin önemli ve ayrılmaz bir parçası olarak görüyoruz. Üründen hammaddeye, üretim ve lojistikten satış noktasına, tüketicimize ulaşana dek her aşamada yüksek sorumluluk bilinciyle hareket ediyoruz” dedi.

TÜRKİYE’DEN 3 KITADAN 100 ÜLKEYE İHRACAT

“Ürünlerimizle Türk fındığını Dünya’ya tattırıyoruz” diyen Azmi Gümüşlüoğlu şöyle konuştu:
“Fındık ihtiyacımızın çok büyük bir bölümünü Türkiye’den karşılıyoruz. 19’uncu fabrikamızı Manisa’da kurduk. Manisa’da ayrıca 6 üretim tesisimiz daha mevcut. Toplam 7 fabrikada bin 600’ü aşkın çalışanımızla Türkiye için üretiyor, Türkiye’ye değer katıyor, Türk Fındığının en büyük elçisi olarak 100’den fazla ülkede milyonlarca insanla buluşturuyoruz.
Türkiye’de 1 milyar Euroluk bir iş hacmi yürütüyoruz. Burada yaptığımız üretimle 3 kıtada 100’den fazla ülkeye ihracat yapıyoruz. Ferrero olarak Türkiye’nin muazzam potansiyeline inanıyoruz, güveniyoruz. Bu inanç, güven ve gönül rahatlığıyla yatırımlarımıza devam edeceğiz.”

TÜRKİYE’DE DE 12 BİN ÇOCUĞU HAREKETE GEÇİRDİK

Kinder+Sport Projesi ile de Ferrero olarak çocukları spora yönlendirmek konusunda çalışmalar yaptıklarını da belirten Azmi Gümüşlüoğlu “Kinder+Sport programı dünya çapında milyonlarca çocuğu spora yönlendirmeyi amaç edinmiş bir organizasyon. 25 ülkede, 4 milyonu aşkın çocuğa ulaşan Kinder+Sport programıyla Türkiye’de de 12 bin çocuğu harekete geçirdik. Fiziksel aktivite ve sporun günlük yaşamların daha çok yer almasını sağlayarak fiziksel ve sosyal gelişimlerine katkıda bulunmaya çalıştık. Çocukların yaşamında sporu günlük alışkanlık haline getirmelerini ve hareketsiz, sağlıksız bir hayat tarzından uzaklaşmalarını hedefliyoruz” diye konuştu.
Gümüşlüoğlu; Manisa’da başlattıkları Okul Projesi uygulamalarının Ferrero’nun faaliyet gösterdiği diğer ülkelerde de örnek alındığına dikkat çekip, çocukların kütüphane, kitap ihtiyacı ile sosyal ve fiziksel aktivite gelişimi için voleybol sahası, çocuk parkı yapımı gibi ihtiyaçları karşılandığı bildirdi.

TÜRK FINDIĞININ EN BÜYÜK ELÇİSİ OLMAYI SÜRDÜRECEĞİZ

Değerli Tarım Projesi kapsamında Doğu ve Batı Karadeniz Bölgesi’nde eğitimleri sürdürdüklerini belirten Ferrero Fındık Şirketi Global Satın Alma Direktörü Stefano Gagliasso; “Türkiye’nin fındık üretiminde maksimum kaliteyi ve en yüksek verimi yakalaması hedefiyle çalışmalarımıza devam ediyoruz” diyerek şöyle devam etti:
“Bugüne kadar yaptığımız eğitimlerle 34 bin çiftçiye ulaştık, Bin 264 yeni çiftçinin eğitimi de bu yıl içinde yapıldı.  55 örnek fındık bahçesi geliştirdik. Proje kapsamında, fındık hasadında uygulanan temel tarım teknikleri ile üretimin yaklaşık olarak yüzde 30 artabileceğini ve kalitenin önemli ölçüde iyileşebileceğini gördük. Ziraat teknisyenleri ve sosyal uzmanlardan oluşan 70 kişilik saha ekibimizle fındık üreticilerine ulaşarak eğitimlerimizi sürdürüyoruz. Türk fındığının dünya pazarlarında hak ettiği yeri alması en büyük idealimizdir. Ferrero Grubu, bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da dünyada Türk fındığının en büyük destekçisi olmaya devam edecektir.”
Panelde Uzman Diyetisyen Banu Topalakçı Salman da beslenme, sağlıklı yaşam, doğa koruma ve sürdürülebilirlik çalışmaları konusunda bilgiler verdi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.