Giresun’da, Karadeniz Turizm Ağı Geliştirme Projesi kapsamında ‘Markalaşma ve İmaj Çalıştayı’ başladı. Çalıştaya Karadeniz Turizm Ağı üyeleri katıldı
Çalıştay açılışında konuşan Giresun Belediye Başkan Yardımcısı Ömer Cinel, Giresun Belediyesi olarak, Türkiye Belediyeler Birliği ile İsveç Yerel Yönetimler ve Bölgeler Birliği ortaklığında, Samsun Büyükşehir, Ordu ve Amasya Belediyeleri’nin de paydaşı olduğu “TUSENET Projesi”nde bölgesel kalkınmaya destek olabilecek bir çok çalışmanın içinde olduklarını söyledi. “Turizm, planlı yapılması gereken bir iştir. Karadeniz Turizm Ağı tam da bu noktada işletmelere destek olmak için çalışmalarına başlamıştır.” diyen Cinel, sözlerini şöyle sürdürdü;
“Bölgemizdeki turistik işletmeler KTA ile web üzerinden Türkçe’nin dışında İngilizce ve Rusça olmak üzere üç dilde tanıtım imkanına sahip olabileceklerdir. Bu işbirliğini sürdürülebilir kılmak için 17-18 Ocak 2012’de, Giresun’da, Amasya, Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Rize, Gümüşhane ve Artvin illerinden gelen il kültür ve turizm müdürlüğü, belediyeler ve Üniversite temsilcilerinin katılımı ile Karadeniz Turizm Ağı’na katılması öngörülen işletmelerin, uyması gereken kuralları, etik yeterlilikleri belirledik. Daha sonra Ordu, Giresun, Trabzon ve Rize’de konu ile ilgili tanıtım toplantıları düzenleyerek turizm işletmelerine, sizlerle belirlediğimiz, etik kuralları tanıttı. Giresun’da 11, Trabzon’da 6, Rize’de 11, Ordu’da 5 işletme daha ilk günden işbirliği ağımıza katıldı. Gümüşhane ve Artvin’de kış şartlarından dolayı henüz toplantı yapmadık. Oralarda yapacağımız toplantılarla katılımın daha da artacağını umuyoruz. DOKA’nın desteklediği bu projemizle, bugün ve yarın yapacağımız çalışmalarla, ‘marka’ ve ‘markalaşma’ konusunu ele alacağız. Böylece, yerel yönetimlerin rekabete değil, dayanışmaya dayalı ilk turizm ağını bölgemizde daha da güçlendirmiş olacağız. Proje bittiğinde, daha büyük, daha güçlü ve daha etkin tanıtım yapabilen bir Karadeniz Turizm Ağı hedefliyoruz.”
Türkiye Belediyeler Birliği Proje Uzmanı Cemal Baş ise yaptığı sunumda Turizm Ağı Kurma’nın zorluklarını ve faydalarını anlatırken, Başkent Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Zeliha Eser ise başarıda slogan, marka, imaj sembol, alt ve üstyapı faktörlerinin önemli olduğunu vurguladı.