SON DAKİKA!
orhancevapkerim

KERİM AKSU GÜMRÜKCÜOĞLU’NA CEVAP VERDİ

Giresun Belediye Başkanı Kerim Aksu, Erzincan-Trabzon Demiryolu Projesi hakkındaki açıklamalar yapan Trabzon Belediye Başkanı Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu’na cevap verdi.

trentirebolu1

Trabzon Belediye Başkanı Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu’nun Erzincan-Trabzon Demiryolu Projesi ile ilgili “Gümüşhane’ye gelindiğinde Trabzon’a gidilecekse Trabzon’a gidilir. Bu ülkenin kaynakları çarçur edilemez. Trabzon’da indirme bindirme yapılacaksa Tirebolu’ya gitmenin anlamı yok” açıklamalarına cevap veren Giresun Belediye Başkanı Kerim Aksu “Giresun’un da en az Trabzon kadar tarihi geçmişi bulunmaktadır. 1950 yıllarından beri Trabzon’a yapılan yatırımlar Giresun’a darbe vurmuştur. Eğer demiryolu projesinde rant elde edilmesi düşünülüyorsa yol Gümüşhane’den Tirebolu’ya gelmelidir. Sayın Başkanın açıklamalarına cevap vermek gerekirse de bana göre Tirebolu’dan Trabzon’a gitmeye gerek yok. Giresun’da 2 bin yıllık tarihi geçmişe sahip Gemilerçekeği Limanı var. Günümüzde de Giresun Limanı boş ve atıl vaziyette durmaktadır. İndirme bindirme için en müsait konumdadır. Biz de bu limanın işler hale gelmesini istiyoruz. Zaten Trabzon Limanı hareketli daha fazla yükü kaldıracak kapasitede değil” dedi.

Demiryolu projesinde Giresun’a yeterince sahip çıkılmadığını da belirten Başkan Aksu “Her yatırımda olduğu gibi demiryolu projesinde de bay-pass edilmeye çalışılıyoruz. Çünkü bizim bakanımız yok, bürokraside güçlü değiliz. Bu nedenle de yeterince destek bulamıyoruz. Ancak biz yetkililerin adaletli davranmalarını istiyoruz. Rantabl bir proje düşünülüyorsa Gümüşhane-Tirebolu hattının en uygun olduğu bilimsel olarak ortadadır. Kaldı ki Trabzon’un gündeminde bulunan güzergahtan demiryolu geçmesi halinde Trabzon’un doğusundaki ilçeler de bay-pass edilmiş olacaktır. Demiryolu projesi ile sadece bir şehrin mi kalkınması hedefleniyor yoksa bölgesel kalkınma mı? Bunu sorgulamak ve iyi bilmek gerekiyor. Biz bölgesel kalkınmadan yanayız. Bu nedenle de bölgesel kalkınma da göz önünde bulundurularak en uygun güzergah yine Gümüşhane-Tirebolu’dur. Çünkü tarihsel süreçte ve realitede tarihi İpek Yolu’nun Gümüşhane üzerinden gelen kolu sahile iniş için Harşıt Vadisi Havzası’nı kullanmıştır. O nedenle Gümüşhane üzerinden gelen yolun tarihsel güzergahı binlerce yılın deneyimiyle en ekonomik şekilde bu hat olmuştur. Asıl amaç bölgesel kalkınmaysa binlerce yıldır deneyimsel olarak belirlenmiş olan bir ticaret hattını siz bir ilin menfaatleri için değiştirme hakkını hangi hakkaniyet ölçüsü içinde buluyorsunuz merak ediyorum.” şeklinde konuştu.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.