Uzun yıllardır Doğu Karadeniz Bölgesinin hayali olan Tren sonunda Giresun’un Tirebolu ilçesini de kapsayacak projelendiriliyor.
Erzincan-Gümüşhane-Tirebolu-Trabzon tren yolu ÇED raporunun yayımlandığı bildirildi.
Erzincan-Gümüşhane-Tirebolu-Trabzon tren yolu ÇED raporunun yayımlandığı bildirildi. Gümüşhane Valiliği’nden yapılan açıklamada, hem yolcu hem yük taşıma amacıyla gidiş-geliş olmak üzere 2 ayrı hat olarak ve elektrikle çalışacak trenlerin hizmet verebileceği şekilde tasarlanan Trabzon – Tirebolu – Gümüşhane – Erzincan Demiryolu Projesi’nin ana hat başlangıcı olarak mevcut Erzincan-Erzurum demiryolundan Erzincan çıkışındaki Yoğurtlu köyü mevkiinin kabul edildiği belirtildi.
Ana hattın daha sonra Gümüşhane il sınırlarından geçerek, Trabzon merkezde son bulduğu kaydedilirken, “Projenin Gümüşhane-Tirebolu kesimi ise Gümüşhane ili Torul ilçesi Mescitli köyü kuzeyinden başlayarak, Giresun il sınırlarına girip, Giresun Tirebolu merkezinde sona ermektedir.” denildi.
Trabzon – Tirebolu – Gümüşhane – Erzincan demiryolunun elektrikli ve çift hatlı olarak projelendirildiği bilgisini yer verilen açıklama şöyle devam etti: “Trabzon – Tirebolu – Gümüşhane – Erzincan Demiryolu projesi Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından etüt proje mühendislik hizmetleri işi tamamlatılmış olan İstanbul – Ankara – Sivas – Kars Hızlı Demiryolu projesinin gerçekleşmesiyle bu hattın Karadeniz bağlantısını sağlayacaktır. Trabzon – Tirebolu – Gümüşhane – Erzincan arasında yapılması planlanan demiryolu hattının toplam uzunluğu 330+670 kilometredir. Ortalama seyahat Erzincan-Gümüşhane arası 39, Gümüşhane-Trabzon arası 53, Gümüşhane-Tirebolu arası 33, Erzincan-Trabzon arası 1 saat 31 dakika olarak planlanmaktadır.”
Söz konusu hattın uygulama projelerinin inşaat sürecinin 5 yılda tamamlanmasının planlandığı belirtilen açıklamada, “Demiryolu güzergahında, Erzincan-Gümüşhane kesiminde 2 ve Gümüşhane –Maçka – Trabzon ve Gümüşhane –Torul Tirebolu kesimlerinde de birer adet olmak üzere toplam 4 adet istasyon projelendirilmiştir. Söz konusu projenin inşaat giderleri yaklaşık olarak 7 milyar 72 milyon 536 bin 581 lira olarak hesaplanmıştır. Demiryolu hattı ile ilgili çalışmalar ÇED raporu ile birlikte tamamlanarak kesinlik kazanmıştır.” ifadelerine yer verildi.