EĞİTİMManşet

ENVER YÜCEL GİRESUN’UN GURURU OLDU

Aslen Giresun’un Piraziz ilçesinden olan ve kurduğu eğitim öğretim kurumları bir dünya markasına dönüşen Enver Yücel’e bir önemli görev daha verildi.

Birleşmiş Milletler Eğitim ve Araştırma Enstitüsü (UNITAR) Uluslararası Eğitim Merkezi Türkiye Başkanı olan Enver Yücel’e BM tarafından yeni bir görev daha verildi. Enver Yücel, BM Eğitim ve Araştırma Enstitüsü Danışma Kurulu üyesi oldu.

Aldığı bu görev ile dünya devletlerinin eğitim alanında en üst kurullardan birinde bir Giresunlunun olması Giresunluları gururlandırdı.

Bahçeşehir Üniversitesi (BAU) Mütevelli Heyeti Başkanı Enver Yücel, Birleşmiş Milletler (BM) Eğitim ve Araştırma Enstitüsü Danışma Kurulu üyesi oldu. Enver Yücel, BM Eğitim ve Araştırma Enstitüsü (UNITAR) Uluslararası Eğitim Merkezi Türkiye Başkanlığı yapıyordu. BM’in (BM) 26 Kasım’da Cenevre’de düzenlediği Sürdürülebilir Kalkınmada Eğitimin Rolü konulu BM Genel Sekreter Yardımcısı Nikhil Seth ile Birleşmiş Milletler Eğitim ve Araştırma Enstitüsü Bölüm Direktörü Alex Mejia’nın da katıldığı konferansta Enver Yücel şunları söyledi:

EĞİTİM TÜM SEKTÖRLERE ÖNCÜLÜK ETMELİ

“Ülkeler ve dünyanın sorunlarının çözümü karşılıklı anlayış, paylaşım ve işbirliğinden geçiyor. Bu paylaşım ve ortak yaşam kültürünün çocukluktan itibaren tüm bireylere aktarılması gerekiyor. Bunu yapmanın en etkin, ve belki de tek yolu da, küresel ve nitelikli eğitim. Bu eğitim sayesinde, öncelikle tüm dünyayı Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları konusunda bilgilendirebilir, toplumsal farkındalık yaratabilir ve bu amaçlara 2030’a kadar ulaşabilmek için ortak çözümler oluşturulabiliriz. Eğitim tüm sektörlere öncülük eden bir yapıda olmalı.

YENİLİKÇİ EĞİTİM MODELLERİ GELİŞTİRMELİ

Her gencin eğitime erişimini sağlamak için okul öncesinden doktoraya her kademede yenilikçi eğitim modelleri geliştirilmeli. Eğitimi nitelikli, kapsayıcı ve erişilebilir bir hale getirmeliyiz. STEM+A, kodlama, robotik ve dünya vatandaşlığı gibi çalışmalarla dünyanın sorunlarına sürdürülebilir çözümler üretebilecek ve kalkınma amaçlarına katkı sunabilecek nesiller yetiştirmeliyiz. Bunun için de kadının rolünü göz önünde bulundurmalı, dünyadaki tüm kız çocukları ve kadınlara eğitimde fırsat eşitliği sağlamalıyız. Kadınların eğitiminin önündeki tüm engelleri kaldırmalı. Fırsat eşitliğine katkıda bulunmak için kadınlara, onları yeni dünya düzenine hazırlayacak olan fen, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarında yetkinlik kazandırmalıyız. İş gücüne katılım ve istihdamlarını teşvik etmeli, desteklemeli ve arttırmalıyız.

GENÇLERE SÜRDÜRÜLEBİLİR GEZEGEN BIRAKMALI

Gençlere öncelikle sürdürülebilir bir gezegen bırakmalıyız. Bu yüzden ihtiyacımız kadar üretme ve tüketme bilincini çocuktan yetişkine herkesin içselleştirmesini sağlamalıyız. Dünyada 800 milyondan fazla insan açlık sınırında yaşıyor, 750 milyondan fazla insan da temel okuma yazma yetkinliklerinden yoksun. Öte yandan dünyadaki ordu ve silahlanma harcamaları yıllık 1.8 milyar dolara yaklaşıyor. Üretim ve tüketim önceliklerimizi de gözden geçirmeli, güncel ve elzem ihtiyaçlara yönelik çalışmalar yapmalıyız.

EĞİTİMDE FIRSAT EŞİTLİLİĞİNİ SAĞLAMALIYIZ

Eğitim sisteminin içerik, yöntem, ölçme ve değerlendirme gibi tüm alt boyutları sürdürülebilir kalkınma temelinde yeniden yapılandırılmalı. Bunun için pusulamız, İnsan Hakları Evrensel Beyannamesinde yer alan, her bireyin doğuştan sahip olduğu eğitim hakkına erişmesi için eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak olmalıdır. Sürdürülebilir eğitim uğrunda 40 senenin üzerinde çalışmış bir eğitimci olarak yolumuzun uzun ve zor olduğunun farkındayım. Bu yüzden yalnızca birlikte çalışıp eğitimi küresel ve nitelikli kılarak geleceğin mimarları olan çocuklarımıza sürdürülebilir bir dünya bırakabiliriz.” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.