Uncategorized

Esref Karaibrahim Enerji Bakanina Ne Sordu?

 

 

 

TÜRKIYE BÜYÜK MILLET MECLISI BASKANLIGINA


 Asagidaki sorularimin Anayasa ve Meclis Iç Tüzügü geregince Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakani Sayin Taner YILDIZ tarafindan yazili olarak cevaplandirilmasini arz ederim.


 


                                    Esref KARAIBRAHIM
                                    CHP Giresun Milletvekili



Ülkemizde elektrik dagitiminin özellestirilmesi öncesinde yeterli kaynak olmadigi iddialarini çürütürcesine kamu finansmani ile ciddi yatirimlar yapilmistir. Ardindan özellestirme sürecine gidilmistir. Kamu yararina olacagi ve özel sektörün yatirimlari ile kayip kaçak oraninin da düsecegi hedefleri henüz gerçeklesmis görülmemektedir.


Giresun’da dagitim isinin özellestirilmesinden sonra ilgili sirket yasalara ve yönetmelik hükümlerine aykiri davranarak, vatandasimizi bilgilendirmeden henüz birkaç gün gecikmeleri bahane ederek abonelerin elektrigini kesmektedir.  Daha iyi hizmet anlayisini bir tarafa birakarak, daha çok kazanma dümenleriyle ilgilenmektedir. Hal bu ki, elektrik dagitim hizmeti bütün dünyada oldugu gibi ülkemizde de bir kamu hizmetidir. Elektrik dagitim isinin özellestirilmesi ve üretim asamasinin özellestirilmesi süreci beraberinde yalnizca issizligi degil can kayiplarini da getirmektedir.
 
1. En minimum ücretle bu hizmete ulasmanin her seyden önce bir yurttaslik hakki olduguna inaniyor musunuz? 
2. 2011 giren ülkemizde 10, 15 gün elektriksiz yasamak kabul edilebilir mi, bu bir insan haklari ihlali olarak düsünülemez mi?
3.Yalnizca evini aydinlatmak için tüp gaz kullanmis ve hayatini kaybetmis yurttaslarimizin hesabini kimler verecektir?
4.Dagitim isinin özellestirilmesi sonrasinda bakim, onarim islerini yükümlülüklerini aksatan firmalara  ne gibi yaptirimlar uygulanmistir?
5.Bu firmalarin denetlenme noktasinda sorumlu olan kurumlarimizin eksikligi bulunmakta midir?
6.Özellestirme neticesinde hizmet kalitesi artmis, elektrik faturalari düsmüs ve yurttasimizin sikayetleri azalmis midir?
7. Elektrik arizalarini bildirmek için çagri merkezlerine ulasan yurttaslarimizin üstüne yüklü telefon faturalari ile karsilastigini biliyor musunuz? 
8.Sirketlerin ihbarname göndermeden bir iki günlük gecikmeleri bahane ederek abonelerin elektrigini kestigi yönünde sikayetler size de ulastirilmakta midir?
9. Bu kesintilerin daha fazla kar amaci güden bir anlayisin neticesinde oldugu açik degil midir?


 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.