SON DAKİKA!

GİRESUN OTOPARK SORUNU İLE UĞRAŞACAK

Giresun Mimarlar Odası Başkanı Serdar Demirkan Giresun’un artan nüfusu ve paralelinde araç artışının Otopark problemini tetiklediğini sorunun her geçen gün daha da büyüdüğünü açıkladı.

serdardemirkanotopark

Giresun Mimarlar Odası Başkanlığı, Giresun’da ki nüfus artışı ve her 3 kişiden birinde araç bulunması Giresun’da otopark sorununu gözler önüne sermekte olduğu belirtildi. Mimarlar odası’nın yapmış olduğu yazılı açıklamada,” Giresun ili merkez ilçe nüfusu artık 100 bini aşmıştır, sadece Giresun’ merkezde 32 bin 500 kayıtlı araç bulunmaktadır. Geçtiğimiz sene itibariyle trafiğe çıkan araç sayısı bin’in üzerindedir. Giresun merkez hane sayıları son 5 yıllık süreçte ciddi oranda artış göstermiş merkezdeki bina sayısı 10 bin 80, bağımsız bölüm sayısı ise 63 bin 940 ‘i bulmuştur. Buradan anlaşılmaktadır ki Giresun merkezde ortalama olarak 2 haneye 1 araç düşmektedir, nüfus yönünden bakıldığında ise bu sayı neredeyse 3 kişiye 1 araç şeklindedir. Diğer bir mesele ise bu araç sayılarının trafiğe çıkmasıyla beraber giderek artan otopark sorunudur şu an Giresun merkezdeki ticari otopark rezervi liman bölgesindeki kısmen otoparka ayrılmış alan ile beraber Bin Yüz otoparkı geçememektedir. Sadece Liman bölgesindeki otopark alanı yaklaşık azami 500 aracı kapsamakta şehir merkezindeki ticari otopark rezervi 600 aracı geçememektedir. Giresun merkezdeki caddeler üzerinde yaya kaldırımlarının kenarına park eden araçlar ise trafiği yoğunluğunu ciddi derecede artırmaktadır. Park alanları için öncelikli mevkiler belirleyip buralarda otopark yapılmalı, kaldırım kenarı otoparklarındaki araç yükü buralara kaydırmalıdır. Kaldırım kenarı otoparkları trafiğin yoğun olduğu bölgelerde tercih edilmemeli buralarda yaya alanlarına öncelik tanınmalıdır.

Çözüm önerilerimiz, Otopark yönetmeliği işler hale getirilmeli yönetmelik kapsamında alınan otopark paraları ile otopark yapılmalıdır. Trafiğin yoğun olduğu bölgelerde otopark giriş çıkışları trafiği aksatmaktadır, bu sebeple bu akslar üzerinde çizgi otoparklar tercih edilmemeli, yoğunluk rezerv park alanlarına kaydırılmalıdır. Rezerv otopark alanları için yer tespitleri yapılmalı bu alanlarda rezerv otopark alanları oluşturulmalıdır.Son dönemde çoğu belediyelerin tercih ettiği mekanik otopark sistemleri ile ilgili çalışmalar yapılmalıdır. Mahalle aralarında otopark sıkıntısını çözebilmek için planlama aşamasında müdahaleler yapılmalı, yapı adalarına ortak otopark alanları işlenmelidir” denildi.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.