ARŞİV

Yahya Ipek Demiryolu Güzargahi Tirebolu Olmali

Tirebolu Dernekler Federasyonu (TIRDEF) Kurucusu ve Istanbul Çavusbasi Eski Belediye Baskan Yardimcisi Tirebolu’lu Yahya Ipek yaptigi açiklamada su görüslere yer verdi.
“Cumhuriyet hükümetlerinin ve hatta Osmanli döneminin projelerinden olan Dogu Karadeniz’e Tren yolu indirme projelerinde Harsit Vadisi ve Tirebolu hep olmustur. Çünkü sahile inecek olan en iyi güzergah Harsit vadisidir.  Trabzon Belediye Baskani Sayin Gümrükçüoglu’nun bu konudaki ortaya attigi fikir, bu ise karar verecek olan kurum, kurulus ve siyasi otoriteyi etkileme projesidir.
Sayin Gümrükçüoglu açiklamasinda  “Demiryolunun Tirebolu’ya inmesi akli selimin kabul edecegi bir güzergah degil” diyor. Bu ifadeyle ne demek istedigini pek anlamis degilim. Gümrükçüoglu’nun insanlari rencide edebilecek olan bu ifadeyi daha net açiklamasini beklerim.”


Yahya Ipek açiklamalarinin devaminda “Karadeniz’e gelecek olan demiryolu sanki güçler savasina dönüstürülmek isteniyor. Birakin güzergaha ilim ve bilim karar versin. Amaç sadece Trabzon’a demiryolu getirmekse Zigana dagini veya Soganli Dagini delip tünel ile Trabzon’a inebilirsiniz. Çünkü çagimizda teknoloji gelismistir. Ama amaç insanligin ve yerlesim yerlerinin demiryolundan faydalanmasini saglamaksa bize göre Harsit Vadisi kullanilarak Tirebolu güzergahindan Trabzon’a geçmelidir.” Dedi.


Yahya Ipek Tirebolu Demiryolunun tarihsel sürecini de söyle açikladi. “1977 yilinda S.Demirel Hükümetinin ITÜ’ye siparis ettigi yeni Demiryolu güzergahlarinda Tirebolu-Erzincan-Diyarbakir hatti olarak Tirebolu projede olmustur.
1992 yilinda koalisyon hükümeti döneminde birinci proje olarak Tirebolu Demiryolu ve Tirebolu Açik Deniz Limani olmustur. Bu iki projenin içinde Trabzon yoktur. Baslangiç ayagi olarak hep Tirebolu projelere islenmistir. Ancak 1995 yilinda yapilan açiklamalarda Trabzon adi zikredilmeye baslanmistir. Bu yillarda hükümet tarafindan yapilan açiklamalarda   demiryolunun Trabzon’dan baslayarak Tirebolu-Gümüshane-Erzincan güzergahindan Diyarbakir’a ulasacagi ifade ediliyordu. 2004 yilinda Ak Parti hükümetinin açikladigi 15 yeni demiryolu projesi içinde Tirebolu Demiryolu yine birinci projeydi. Bu proje Trabzon-Tirebolu-Erzincan-Diyarbakir-Kurtalan-Cizre demiryolu projesi olarak adlandirilmis ve 630 kilometre çift hat olarak yapilmasi planlanmisti.”
Ipek açiklamalarini söyle bitirdi. “Bu bilgilerden de anlasilacagi üzere Dogu Karadeniz’e incek demiryolu projelerinin içinde Tirebolu hep olmustur. Bunu artik bir hak olarak görüyoruz” diyerek sözlerini tamamladi.


Haber : Giresun Medya Platformu

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.