SON DAKİKA!
giresunticaretodasi

GİRESUN GÜNEY ÇEVRE YOLUNU BEKLİYOR

Giresun ilinde güzel şeylerde olmuyor değil. Son günlerde olumsuz bir çok örneğin olduğu ülkemizde Sivil Toplum Örgütleri tarafından doğru projelerde kamuoyu ile paylaşılmaya başlandı. Bu kapsamda iki önemli sivil toplum örgütü ortak açıklama yaptı.

giresunticaretvesanayiodasi

Giresun Ticaret ve Sanayi Odası (GTSO) Başkanı Hasan Çakırmelikoğlu ve Giresun Mimarlar Odası Başkanı Serdar Demirkan bugün ortak bir basın toplantısı düzenlediler.

Hasan Çakırmelikoğlu, Güney Çevre Yolu’nun Giresun için çok önemli olduğunu kaydederek “Artık Giresun şehir merkezine sığmıyor. Sığması içinde alternatif yollar gerekmekte. Hava yolu, Eğribel Tüneli ve Demiryolu konusunda basının gösterdiği hassasiyeti bu konuda da göstermelerini rica ediyorum. Alan büyük olmazsa hareket kabiliyetimiz küçük olur. Bu beyanat bugün burada söylenip yarın unutulmasın. Bu toplantıların devamı gelecek bu konuda çok ciddi ve azimliyiz. seçimlerden öncede Ankara’dan bunun sözünü almak istiyoruz ve biran önce projenin başlaması arzusu içerisindeyiz” dedi.

“Bugün Giresun ilinin kent merkezinde planlı sahaları 2254 hektar, bize verilmiş izin bu” diyen Mimarlar Odası Başkanı Serdar Demirkan, “Bu alanın şuan yüzde altmışı yapılmış durumda. 31 bin hektar alanın sadece yüzde 15 gibi bir kısmı bizim kullanım alanımızda. Karayolları ağında yapılması düşünülen ve 1/10000 lik çevre düzeni planına işlenen Giresun’un güneyinden geçirilmesi planlanan karayolu ağındaki yol fizibilitesi çıkarılarak 1/25.000 ‘lik alt ölçekli plana işlenmelidir. Bu yol Giresun kentinin ve ilçelerinin sağlıklı bir şekilde büyümesi için olmazsa olmazdır. Giresun-Boztekke mevkiinden itibaren sahile derinliği 1 km’yi bulan imar yolu vasfında bir çevre yolunun fizibilitesi yapılarak nazım imar planına işlenmesi gerekmektedir. Bu yolun doğu batı aksındaki tahmini uzunluğu 15 ila 20 km arasındadır, aynı zamanda bu imar yolu güzergahını 20 km’lik güzergah boyunca dikey arterle beslenmeli. Boztekke, Batlama, Camili, Kayadibi, Ortaköy ve Aksu vadilerindeki mevcut yollar bu yatay aksı besleyecek şekilde iyileştirilmelidir. İlimiz için ise her dönem tartışılan ancak herhangi bir öneri ile imar planlarına işlenmemiş, kentin güneyinden geçecek yüksek standartlı bir imar yolunun tasarlanması yukarıda anlatılan sorunları büyük oranda çözecektir. Bu yol ile beraber yapı planlaması da bu alanlarda oluşacağından özellikle modern kentleşmede çok büyük pay sahibi olacaktır” diye konuştu.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.